گفتگوی آنلاین با کارشناسان

انواع روش های کاشت ناخن

انواع روش های کاشت ناخن

نویسنده : آرتیسان کالا

کاشت ناخن چیست و چرا باید ناخن بکاریم ؟

این عضو کراتینی بدن که به اشتباه یک عضو مرده در بدن شناخته شده است با اندکی تغییرات و اعمال هنرهایی که در حال حاضر به عنوان کاشت ناخن معرفی شده است می تواند به عاملی جهت زیبایی دست و یا حتی پاهای بانوان تبدیل شود.

در واقع طراحی و کاشت ناخن علاوه بر جنبه زیبایی برای پاها و به خصوص دستان ، به عنوان کاور یا پوششی برای ناخن افرادی که از سلامت ناخن های کاملی برخوردا نیستند و به دلایل مختلفی مثل : بد فرم بودن ناخن ها ، بد رنگ بودن آن ها و حتی جهت جلوگیری و پیشگیری مشکلات متعددی نظیر جلوگیری از جویدن ناخن ها و...مورد استفاده قرار می گیرد و نقصی ها را پوشش و ترمیم می کند .

در کنار موارد اشاره شده باید توجه شود که سلامت ناخن ها به هیچ عنوان نباید تحت تاثیر این نکات قرار گرفته و مواد و عناصری که هنگام کاشت ناخن مورد استفاده قرار می گیرد باعث از بین رفتن سلامت ناخن ها شود. پس به طور خلاصه کاشت ناخن در واقع آرایش و تزیین ناخن های دستان می باشد که با استفاده از مواد مصنوعی حالت کاملا طبیعی به دستان می دهد و در کنار تمام ظرافت ها دارای مقاومت و استحکام بالایی نیز باشد.



خرید لوازم کاشت ناخن


معرفی انواع روش های کاشت

با توجه به روش های متنوعی که در کاشت ناخن وجود دارد و در آینده به تنوع آن اضافه خواهد شد بهتر است ابتدا این گستردگی رو با توجه به نوع مواد کاشت تفکیک و سپس به تنوع آن اشاره کنیم که در واقع جزء زیر مجموعه های این دو مواد به حساب می آیند.

به طور کلی موادی که در کاشت ناخن مورد استفاده قرار می گیرند به دو دسته پودرها یا کاشت اکریلیک و ژل ها تقسیم می شوند که در ادامه به انواع آن اشاره می کنیم.البته یک مورد دیگر از دسته های کاشت وجود دارد که به کاشت قالبی شناخته شده که به صورت قالب های آماده از جنس پلاستیک ،کاشت صورت میگیرد.که نه می توان آن را جزو دسته های کاشت حساب کرد و نه می توان آن را به حساب نیاورد.

چه نکاتی را بعد از کاشت ناخن باید انجام دهیم؟

در این نوع کاشت ناخن، قالب های آماده شده پس از بستر سازی سطحی به ترتیب مراحل زیرانجام می شود :

مانیکور اولیه

یک لایه ضد قارچ کاشت ناخن

معرفی انواع روش های کاشت

یک لایه پرایمر کاشت ناخن ( اگر از پرایمر اسیدفری استفاده شود نیاز به دستگاه یووی ال ای دی ندارد ، اما اگر از پرایمرژل استفاده شود باید داخل دستگاه یووی ال ای دی قرار بگیرد )

یک لایه بیس ژل

خشک شدن بیس ژل داخل دستگاه یووی ال ای دی

انتخاب قالب هم سایز با ناخن انگشت (حتما قالب مورد استفاده هم سایز ناخن انگشت انتخاب شود چرا که قالب بزرگ باعث بد فرم شدن ناخن و قالب کوچک حتما باید با فشار زیاد مورد استفاده قرار گیرد)

قرار دادن مواد کاشت ناخن ( ژل یا پودر ) داخل قالب و شکل دادن به آن توسط قلم های کاشت

قرار دادن روی سطح ناخن طبیعی و فیکس آن توسط فشار دست

پاک کردن اضافات توسط قلم و کلینزر

قرار دادن یووی ال ای دی انگشتی یا چراغ قوه ای روی آن

جدا کردن قالب از روی سطح ناخن پس از خشک شدن مواد توسط دست یا پینچر انبری

مرحله آخر سوهان کشی اطراف مواد کاشت (توجه شود که این نوع کاشت نیاز به سوهان کشی زیاد ندارد)

در این نوع کاشت به دلیل اینکه امکان هوا گرفتن بسیار زیاد است باید به صورت کاملا تخصصی با آموزش کامل این کار را انجام داد تا دوام خوبی داشته باشد .

2. کاشت ناخن با پودر :

قدیمی ترین و مستحکم ترین روش کاشت ناخن متعلق به کاشت پودر ناخن می باشد که هم از لحاظ زیبایی وهم مقاومت دارای رتبه اول می باشد که خود دارای 3 طیف رنگی است.

پودر کلییر یا کریستالی که در ظاهر به رنگ سفید می باشد ولی پس از ترکیب با لیکویید شفاف شده و تا انتهای کار به همین حالت شفاف باقی خواهد ماند به صورتی که پس ازکاشت هم لایه های زیرین کاملا مشخص خواهد بود و سطح صیقلی و شفافی را دارد،

پودرصورتی یا نچرال که با توجه به درصد رنگ صورتی به اسم های مختلفی در بازار عرضه می شوند به عنوان مثال :

 کاشت ناخن با پودر

Freanch pink/Absolut pink/Deep pink/Dark pink

دسته آخر پودر های هلویی که بیشتر جهت پوشاندن سطح ناخن و در کاشت گریم مورد استفاده قرار می گیرند.

به طور کلی کاشت با پودر دارای مقاومت بالاو بسیار پر کاربرد ولی در مقابل زمانبر وبه دلیلی سوهان کشی بیشتر خسته کننده است.

3. کاشت ناخن با ژل :

کاشت ناخن با ژل در واقع همان کاشت با پودر می باشد با این تفاوت عمده که به جای ترکیب پودر و لیکویید این ژل ها به صورت آماده موجود و قابل استفاده میباشند البته که دارای یکسری معایب و مزیت هایی هم نسبت به کاشت با پودر میباشد.

کاشت ژل نسبت به پودر سرعت عمل بالاتری داشته و نحوه اجرای آن به طور کلی 2 یا 3 لایه ژل مخصوص است که به صورت مرحله ای اجرا و داخل دستگاه یووی ال ای دی خشک می شوند.

کاشت ژل نسبت به پودر ظریفتر و حالت طبیعی تری دارد به همین دلیل کاشت با ژل ظاهر واقعی تری دارد.

نکته مفید دیگر این است که کاور کردن ناخن با مواد ژل راحت تر است. چرا که دیگر از بوی بد لیکویید خبری نیست اما در مقابل کاشت ژل به دلیل استفاده مکرر از دستگاه یووی ال ای دی و اشعه ماورا بنفش این دستگاه برای سلامت پوست دست ها یک امتیاز منفی به حساب می آید .

با توجه به ظرافتی که کاشت ناخن با ژل دارد برای برداشت یا ریموو این کاشت از روی ناخن زمان بیشتری صرف می شود و می تواند به مرور زمان و بعد از کاشت های مکرر باعث آسیب رسیدن و ضعیف شدن سطح طبیعی ناخن ها شود و حتما ریموو کاشت ژل باید توسط تکنسین و ناخنکاران صورت بگیرد.

از همه مهم تر این است که هزینه کاشت با ژل گرانترمحاسبه خواهد شد و برای آن دسته افراد که به دنبال کاشت اقتصادی تر می باشند کاشت با ژل توصیه نمی شود.

4. کاشت ناخن با فیبر:

کاشت با فیبر گیاهی که با نام فایبرگلاس هم شناخته شده است نوعی کاشت میباشد که با آمدن تیپ به سرعت جایگاه خوذشو از دست داد .

آموزش مراحل کاشت ناخن با فیبر:

1. در گام اول مانیکور اولیه را انجام دهید

2. در گام بعدی ضد قارچ ناخن را زده و بعد از خشک شدن آن برای کاشت پودر، پرایمر و برای کاشت ژل، پرایمر ژل استفاده کنید.

3. در مرحله بعد رشته های فیبری را به اندازه قد ناخن مورد نظر خود، کوتاه نموده و یک لایه چسب ناخن یا تاپ ژل روی سطح ناخن بزنید و قبل از خشک شدن آن فیبرها را روی لبه ناخن چسبانده و با عقب زن چوبی یا قلم سیلیکونی مخصوص کاشت فیبر، آن ها را روی سطح ناخن تنظیم نموده و فیکس کنید .شما میتوانید برای کاشت پودر از چسب ناخن و برای کاشت ژل از تاپ ژل استفاده نمایید.

اموزش کاشت ناخن با فیبر

4. در این مرحله می بایست ناخن در داخل دستگاه UV-LED قرار دهید تا خشک شود.

5. حالا پودر یا ژل کاشت ناخن را با قلم برداشته و ان را روی فیبرها بکشید. توجه داشته باشید که برای موادگذاری حتما باید قلم روی فیبر کشیده شود و نباید فشاری به آن وارد آید. سپس قسمت ریشه و کل سطح ناخن را موادگذاری کنید.

6. می توانید بعد از اینکه کمی مواد خشک شد، از کلیپس کاشت ناخن استفاده کنید تا حالت خمیده و قوس ناخن بوجود آید.

7. بعد از خشک شدن کامل مواد، با سوهان برقی دورگیری نموده و با سوهان دستی فرم دلخواهتان را بوجود آورید.

5. لمینت ناخن ( ژلیش ناخن )

لمینت ناخن چیست؟ در بعضی موارد خانم ها دوست دارند فرم طبیعی ناخن خود را دوست ندارند ، یا حتی ناخن ها کاملا ضعیف هستن و نمی شود آنها را بلند کرد یا روی سطح ناخن ناصافی و خطوطی دیده می شود که زیبایی ناخن و دست ها رو کاهش می دهد.

لمینت ناخن یا کاور ناخن، دقیقا برای برطرف کردن این مشکلات می باشد و باعث فرم دادن به شکل ناخن ها و استحکام ناخن می شود .

روش لمینت کردن یا کاور کردن ناخن ها، چیزی شبیه به کاشت ناخن اما با کمی تفاوت:

اولا روش انجام آن ساده تر می باشد.

دوما لمینت ، فرم دهی به ناخن طبیعی می باشد و مواد کاشت روی ناخن فرد استفاده می شود. در واقع ناخن فرد، روکش می شود تا فرم و استحکام کافی پیدا کند.

تفاوت لمينت با لاک ژل در چيست؟

تفاوت لمينت با لاک ژل اين است که لاک ژل همان لاک يا رنگ دائمي مي باشد که فقط روی فرم ناخن خود فرد زده مي شود و البته نمي توان قد ناخن را بلند کرد و هر ماه بايد ريمو شد و مجدد انجام شود ولي لمينت ترميم دارد امکان بلند شدن ناخن وجود دارد همچنين قوس طبيعي و زيبايي به ناخن طبيعي مي دهد.

مراحل انجام لمینت مانند ژل است .



خرید لوازم لمینت ناخن


نوع کاشت ناخنمزایا کاشت پودر ناخنمعایب کاشت پودر ناخن
کاشت پودر ناخناقتصادی تر
دوام بالاتر
بالا بودن سرعت کاشت
بوی بد لیکویید
حساسیت بسیار زیاد
سوهان کشی زیاد
کاشت ژلسبک بودن
طبیعی بودن ناخن
حساسات کمتر
 
گران تر بودن نسبت به پودر
کاشت قالببالاتر بودن سرعت کاشتدر صورت رعایت نکردن نکات درصد لیفت بالایی دارد
لمینتطبیعی جلوه دادن صدف ناخن
سبک بودن ناخن
-
انصراف از نظر
خانه
دسته ها
جستجو
0 سبد
پروفایل
بیشتر
تماس
دسته بندی ها
مواد کاشت ناخن
قلم کاشت ناخن
لوازم برقی
پدیکور و مانیکور
دیزاین ناخن
سر سوهان
لاک و لاک ژل
لوازم جانبی کاشت ناخن