گفتگوی آنلاین با کارشناسان

انواع روشهای مانیکور

انواع روشهای مانیکور

نویسنده : آرتیسان کالا

مانیکور ناخن چیست؟

زیبایی ناخن‌ها، تاثیر زیادی در زیبایی دست‌ها دارند؛ پس به همان اندازه به زیبایی پوست خود اهمیت می‌دهید، پیشنهاد می‌کنیم به زیبایی ناخن‌ خود نیز اهمیت بدهید و برای آن زمان صرف کنید. امروزه مانیکور کردن ناخن‌ها در بین خانم‌ها طرفداران زیادی پیدا کرده است؛ چراکه انتخاب مانیکور مناسب در واقع روشی برای مراقبت از ناخن‌ها و دست‌ها می‌باشد.به عمل سوهان کردن ناخن، از بین بردن و گرفتن گوشت‌های اضافه‌ی دور ناخن‌های دست، به طوری که به بافت‌های اطراف ناخن آسیبی وارد نشود مانیکور گفته می‌شود.

فواید مانیکور دست

همانطور که می دانید امروزه اکثر خانم ها به ویژه خانم ها ساده پسند و شیک، برای زیبایی و مرتب بودن ناخن های خود به سراغ مانیکور ناخن می روند. بدون شک هدف هر فرد از مانیکور متفاوت است اما از هم ترین دلایل مانیکور ناخن، به شرح زیر می باشد:

1. برای زیباتر و کشیده‌تر شدن ناخن‌ها

2. به دلیل زیباتر شدن لاک روی ناخن

3. به منظور راحت‌تر انجام دادن کاشت ناخن

4. به منظور عدم نفوذ هوا به زیر ناخن‌های کاشته شده

5. کمک به بهداشت ناخن‌ها

6. افزایش گردش خون

7. کاهش استرس

8. لطافت دست ها

9. .......



خرید لوازم مانیکور


فواید مانیکور خیس

اگر مانیکور ناخن را امتحان کرده باشید می‌دانید که یکی از مراحل اصلی انجام این کار، حذف پوست‌های مرده‌ی کنار ناخن و کوتیکول ناخن است. برای اینکه فرایند حذف پوست و کوتیکول به‌راحتی صورت گیرد، ناخنکار از شما می‌خواهد که حدود 15 دقیقه دست خود را در آب نگه دارید.

معمولاً در این مرحله از کوکتل مانیکور ( قرص مانیکور ) هم استفاده می‌شود. چیزی شبیه یک قرص بزرگ که خواص گوناگونی برای ناخن‌های شما دارد. از آب‌رسانی و سفید‌کنندگی ناخن گرفته تا ایجاد آرامش و راحتی در دست‌های شما.

بعد از این که ناخن‌ها، خوب خیس و مرطوب شدند، ناخن‌کار می‌تواند با استفاده از عقب‌زن و نیپر ناخن یا قیچی ناخن، به‌راحتی قاب ناخن شما را اصلاح نماید.

به این روشِ مانیکور کردن، که از اوایل قرن بیستم باب شده است،

فواید مانیکور خیس

در اصطلاح مانیکور خیس یا مرطوب می‌گویند. مانیکور خیس برای دهه‌های متمادی مورد توجه بود اما خیساندن صفحه ناخن در آب اثرات نامطلوبی را ایجاد می‌کند

فرق مانیکور و پدیکور

پدیکور چیست؟

پدیکور به روش درمانی می‌گویند که با ماهیت درمان ناخن پا انجام می‌شود. در این روش ناخن‌های پا نیز مانند ناخن‌های دست نیاز به ترمیم و تقویت دارند. برای این منظور پدیکور برای برطرف کردن شکستگی‌های ناخن پا و از بین بردن سطوح پوست اضافی روی آن، کاربرد دارد.

پا یکی از اندام‌هایی است که به عنوان قلب دوم شناخته می‌شود. این امر نشان می‌دهد تا چه اندازه مراقبت از پاها و ناخن‌های آن دارای اهمیت است. به همین دلیل نیاز است تا از پدیکور بدین منظور استفاده شود. برای از بین بردن سلول‌های مرده پوست پا این روش دارای کاربرد بسیاری است.

روش پدیکور

در این روش نیز با استفاده از ابزار مناسب پدیکور پوست مرده ناخن‌ها به عقب کشیده می‌شود و در صورت اضافه بودن، بریده خواهد شد. بعد از این مالش پاها انجام می‌شود تا از این طریق آرامش روحی و روانی افراد تامین شود. درواقع در پدیکورعلاوه بر ایجاد زیبایی در ناخن‌ها، پوست‌های مرده اطراف پا نیز از بین می‌رود. مهمترین هدف پدیکور درمان پا و پاکسازی آن از سلول‌های مرده است.

پدیکور

بنابر‌این مانیکور و پدیکور علاوه بر ایجاد زیبایی در ناخن‌های دست و پا به عنوان روش درمانی نیز استفاده می‌شوند. اگر می‌خواهید ناخن‌هایی زیبا و تقویت شده داشته باشید این دو روش را در خانه یا در آرایشگاه‌های تخصصی انجام دهید. بعد از انجام آن مشاهده خواهید کرد که این روش‌ها چگونه آرامش را برای شما به ارمغان می‌آورند.

در کل اگر بخواهبم بررسی کنیم پدیکور و مانیکور فرق آنچنانی باهم نداند فقط :

مانیکور در دست‌ها انجام می‌شود و پدیکور مخصوص پاها است.

مانیکور به صورت تخصصی به ترمیم ناخن‌های دست می‌پردازد، در حالی که در پدیکور علاوه بر ترمیم ناخن‌ها، پوست‌های مرده اطراف پا نیز از بین می‌رود.

مانیکور بیسیک یا مانیکور پایه

مانیکور پایه به معنی نظم‌بخشی و هماهنگی بین ناخن‌های دست است تا آن‌ها را به صورت زیبا و شبیه به هم، در کنار هم قرار دهد. 1. ابتدا ناخن‌های خود را به صورت یک‌دست کوتاه کنید.

2. به آرامی ناخن های خود را سوهان بکشید تا قسمت‌های اضافه‌ی آن جدا شود.

3. به منظور نرم کردن بافت ناخن و پوست اطراف آن بهتر است چند دقیقه تمام ناخن‌های دست را در آب گرم یا روغن زیتون یا هر نوع روغن گیاهی دیگر، قرار داده و صبر کنید تا جذب شود.

4. به منظور آب رسانی به پوست و ناخن‌ها از مرطوب کننده‌ها استفاده کنید.

5. گوشت‌های اضافه‌ی اطراف ناخن (کوتیکول مرده ناخن) را کوتاه کنید؛ مواظب باشید پوست خود را زخم نکنید.

6. همانطور که در عکس مشاهده می کنید، با استفاده از پوشر قسمت کوتیکول ناخن را به عقب برانید.

7. بعد از این مراحل، سطح ناخن خودرا با استفاده از یک لاک بی رنگ و براق بپوشانید.



خرید لوازم پدیکور


مانیکور کلاسیک

مانیکور کلاسیک به شما این امکان را می دهد که ناخن های خود را به مدت 2 هفته بدون مراقبت اضافی در شرایط عالی نگه دارید

مانیکور کلاسیک نوعی از مراقبت از ناخن است که شامل برداشتن کوتیکول از سطح چین‌های ناخن است. این روش با بخار دادن اولیه لایه های کراتینه شده پوست اطراف ناخن در آب گرم انجام می شود، به همین دلیل است که این روش را مانیکور "مرطوب" می نامند.

این نوع از انواع مانیکور برای کسانی که می‌خواهند به سرعت، با صرف هزینه کم و بدون سر و صدا دست های زیبایی داشته باشند، مناسب است.مانیکور کلاسیک با خیساندن دست ها در آب گرم آغاز می‌شود. سپس ناخن‌های دست قیچی شده و با سوهان به آنها فرم داده می‌شود. هنگامی که ناخن‌ها تمیز و صاف شدند، ماساژ دست آغاز می‌شود. مانیکور با اعمال لاک انتخابی شما روی ناخن‌هایتان به‌پایان می‌رسد.

مانیکور روسی

این سبک مانیکور کلاسیک است و جلوه زیبایی به دستان شما می‌دهد.این نوع مانیکور، با سوهان برقی ناخن و به وسیله سرسوهان‌های شنی(روسی) انجام می‌شود. مانیکور روسی نوعی مانیکور خشک است، تفاوت مانیکور روسی با مانیکور خیس در این است که در مانیکور خیس، ابتدا کوتیکول‌ها با پوشر عقب زده می‌شود و سپس با نیپر اضافات آن چیده می‌شود؛ اما در مانیکور روسی تنها از سوهان برقی و سرسوهان‌های شنی که مخصوص مانیکور هستند، استفاده می‌شود.

سرسوهان‌های شنی برای برداشتن و عقب زدن کوتیکول مناسب است و طراحی آن‌ها به صورتی است که به پوست اطراف ناخن آسیب وارد نمی‌کند.توجه داشته باشید مانیکور روسی مناسب ناخن‌کارانی است که مهارت و تجربه ی لازم در استفاده از سوهان برقی را دارا هستند، زیرا در غیر این صورت ممکن است به کوتیکول و پوست اطراف ناخن آسیب وارد شود.

مانیکور روسی

مانیکور با پارافین

این نوع مانیکور نیز از محبوب‌ترین مانیکورهاست؛ چرا که علاوه بر باز کردن منافذ پوست و رساندن رطوبت کافی به پوست، آرامش بخش است. همچنین باعث مقاوم‌تر شدن ناخن‌ها می‌شود به همین دلیل ناخن‌ها به راحتی نمی‌شکنند. در این نوع مانیکو، بعد از تمیز و مرتب کردن ناخن‌ها از پارافین برای لایه برداری و نرم‌تر کردن پوست استفاده می‌شود. موم پارافین بعد از گرم شدن، به صورت لایه‌ای نازک روی پوست زده می‌شود و با حفظ آب پوست، رطوبت آن را تامین می‌کند. در مانیکور با پارافین، ابتدا باید پارافین را ذوب کرده و سپس اجازه بدهید به دمای اتاق برسد. دست‌هارا به مدت چند دقیقه در پارافین ذوب شده قرار دهید، سپس دور آن را با پلاستیک پوشانده و دست و ناخن‌هارا ماساژ دهید. می‌توان در مدت زمان پارافین تراپی دست آغشته به پارافین را در حوله های گرم قرار داد تا پارافین برای مدت زمان بیشتری گرم بماند تا دست‌ها وناخن‌هایتان درمان شود. در نهایت دست را پاک کرده و پارافین‌ها را جدا کنید.

مانیکور آپارات

در مانیکور آپارات مانند مانیکور های دیگر مانیکور خشک محسوب میشود .

در مانیکور آپارات کوتیکول را با سرسوهان شنی یه عقب رانده و سپس با استفاده از نیپر یا قیچی کوتیکول را حذف میکنند .

انصراف از نظر
خانه
دسته ها
جستجو
0 سبد
پروفایل
بیشتر
تماس
دسته بندی ها
مواد کاشت ناخن
قلم کاشت ناخن
لوازم برقی
پدیکور و مانیکور
دیزاین ناخن
سر سوهان
لاک و لاک ژل
لوازم جانبی کاشت ناخن