گفتگوی آنلاین با کارشناسان

لاک ژل ناخن چیست؟ + تفاوت بین انواع لاک ژل ها

لاک ژل ناخن چیست؟ + تفاوت بین انواع لاک ژل ها

نویسنده : آرتیسان کالا

لاک یکی از ابزار زیبایی و دیزاین ناخن ها می‌باشد که به صورت روزانه یا هفتگی استفاده می شود و در بازار مصرف کنندگان به فروش می رسد. مصرف لاک ناخن آدم را به این وا می دارد که این ماده شیمیایی از کجا و به چه صورت تهیه می شود.

لاک ناخن در واقع سیر تکامل یافته ترکیبات گیاهی و رنگی می باشد که در گذشته های دور هم در جهت زیبایی یا رنگ آمیزی دستان و هم در جهت سلامتی انگشتان و دستان مورد استفاده قرار می گرفت که با گذشت زمان و افزایش فعالیت و تحقیقات در این زمینه کمپانی های ساخت لاک ژل ها توانستند این ماده زیبا رو در جهت زیباسازی و ماندگاری طولانی ناخن های دستان به صورت طرح های بسیار متنوع و طیف وسیعی از رنگ ها به بازار عرضه کنند.

لاک ژل

در ساخت لاک مواد اولیه زیادی استفاده شده است . از شاخص ترین مواد اولیه ان میتوان به استیل استات ، بوتیل گلیکول ، تولوئن ، فرمالدهید و... اشاره کرد . هر کدام از این مواد دارای ویژگی های منحصر به فردی است . استیل استات یک اتیل اتانوات محسوب میشود و ماده ای غیر سمی است . این ماده در لاک باعث سریع خشک شدن لاک میشود . همچنین به دلیل حلال بودن این ماده در لاک پاک کن ها نیز استفاده میشود . به طور کلی ساختار لاک دارای 4 لایه است . در ساخت لاک مواد اولیه زیادی استفاده شده است . از شاخص ترین مواد اولیه ان میتوان به استیل استات ، بوتیل گلیکول ، تولوئن ، فرمالدهید و... اشاره کرد .

هر کدام از این مواد دارای ویژگی های منحصر به فردی است . استیل استات یک اتیل اتانوات محسوب میشود و ماده ای غیر سمی است . این ماده در لاک باعث سریع خشک شدن لاک میشود . همچنین به دلیل حلال بودن این ماده در لاک پاک کن ها نیز استفاده میشود . به طور کلی ساختار لاک دارای 4 لایه است .

1.لایه ابتدایی یا اولیه

2.لایه پلاستیک ساز ها

3. لایه رزین

4. لایه حلال ها

در لایه اولیه استات بوتیرات وجود دارد .که این لایه باعث خشک شدن سریع لاک و براق شدن آن میشود .

در لایه پلاستیک ساز ها ماده ای به نام دی بوتیل فتالات وجود دارد که به لاک خاصیت پلاستیکی و ضد آب بودن میبخشد و همچنین این لایه از ترک خوردگی لاک روی ناخن جلوگیری میکند .

لایه رزین باعث ایجاد درخشندگی در ناخن میشود .

حلال ها در لاک پاک کن ها ( آستون ) مورد استفاده قرار میگیرند . این مواد در لاک باعث یکنواختی در پخش لاک روی ناخن شده و همچنین باعث براقی و زود خشک شدن لاک نیز میشوند .

تفاوت بین لاک ژل ناخن یا ژل پولیش یا ژلیش ناخن

با توجه به گستردگی و تخصصی تر شدن فعالیت هایی که در خدمات کاشت ناخن صورت می گیرد بسیاری از افراد کلیه مراحل کاشت ناخن توسط پودر ها و ژل ها رو که در بسیاری موارد توسط لاک ژل ها ی رنگی پوشش داده می شوند را با ژلیش ناخن اشتباه گرفته و یکی می دانند.

لازم است توضیح دهیم که ژلیش در واقع تماما روی سطح ناخن های دستان قرار می گیرد و هیچ گونه دخالتی در بزرگ کردن و یا فرم داد ناخن ها ندارند و بیشتر برای هر چه زیبا تر کردن ناخن ها توسط انواع مختلف رنگ لاک ژل ها صورت می گیرد که این امر اگر برای ناخن طبیعی انجام شود ژلپولیش نامیده میشود.

البته کلیه این مراحل پس از انجام مانیکور و دارای سلسه مراتبی می باشد که برای افرادی که دوست دارند در منزل ژلیش ناخن را انجام دهند بهتراست تا پایان این این مقاله همراه ما باشند یا حداقل یکبار این فعالیت را در سالن های زیبایی یا توسط ویدیو های آموزشی مشاهده و سپس به این کار اقدام نمایند.

لاک ژل ناخن

به این دلیل که لاک ژل های مورد استفاده در ژلیش با لاک های معمولی کاملا فرق دارند و برای خشک شدن نیاز به دستگاه یووی ( دستگاه UV-LED) دارند.

تفاوت لاک های معمولی و لاک ژل ها

عمده تفاوتی که بین این دو دسته لاک ها وجود دارد همان خشک شدن لاک های معمولی در نور طبیعی یا نور آفتاب می باشد که در دسته دوم (لاک ژل ها) برای خشک شدن حتما نیاز به دستگاه یووی ال ای دی میباشد.

بحث راجب اینکه استفاده از دستگاه های یووی ال ای دی و نور و پرتوهای فرا بنفش مضر می باشند یا خیر در بحث مقالات دستگاه یووی حتما به آن اشاره خواهد شد . در کل این مورد شاید یک امتیاز منفی برای لاک های ژلیش باشد ولی به این نکته هم باید توجه کرد که لاک های ژلیش به دلیل داشتن ترکیبات اکریلیک دوام و مقاومت بالایی در مقابل مواد شوینده های شیمیایی دارد،دچار ترک خوردگی یا تغییر رنگ نمی شوند و هم چنین پس از ژلیش کردن کلیه سطح ناخن یکدست و کلیه برجستگی ها و ناهمواری های آن پوشش داده می شود که این موارد نقاط قوت این لاک ژل ها می باشند.

لاک ژل تک مرحله ای و سه مرحله ای چیست ؟

نکته بسیار مهم در پسوند مرحله لاک ژل ها :

خیلی از افراد تک مرحله ای یا سه مرحله ای بودن لاک ژل را به تعداد دفعات زدن لاک ژل تعبیر میکنند که کاملا اشتباه است. در واقع :

لاک ژل تک مرحله ای (ONE STEP): در گذشته لاک ژلی وارد کشور میشد و که پس از زدن و قرار گرفتن در یووی دیگر نوچی نداشت و احتیاجی به زدن تاپ ژل نبود ، اما به دلیل : مقاومت کم ، لب پر شدن ، ترک خوردن خیلی مورد استقبال قرار نگرفت و امروزه دیگر متقاضی ندارد و وارد نمیشود .

لاک ژل سه مرحله ای (THREE STEP): لاک ژل سه مرحله ای به ترتیب زیر میباشد :

1.استفاده از بیس روی ناخن طبیعی به دلیل : بالابردن مقاومت ، کنده نشدن لاک ژل ، و... ضروری میباشد .

2.مرحله بعد زدن لاک ژل میباشد.

3.و آخرین مرحله زدن تاپ ژل

این لاک ژل به دلیل مقاومت بیشتر و کیفیت بهتر مورد استقبال بیشتری قرار گرفته و امروزه تمام لاک ژل های بازار 3 مرحله ای میباشند .

انصراف از نظر
خانه
دسته ها
جستجو
0 سبد
پروفایل
بیشتر
تماس
دسته بندی ها
مواد کاشت ناخن
قلم کاشت ناخن
لوازم برقی
پدیکور و مانیکور
دیزاین ناخن
سر سوهان
لاک و لاک ژل
لوازم جانبی کاشت ناخن