گفتگوی آنلاین با کارشناسان

نکات کلیدی برای افزایش ماندگاری لاک ژل

نکات کلیدی برای افزایش ماندگاری لاک ژل

نویسنده : آرتیسان کالا

ژلیش ناخن چیست؟

ژلیش (یا ژل پولیش ناخن) نوعی لاک موقت است. یعنی به‌صورت موقتی روی سطح ناخن قرار می‌گیرد و مثل لاک کلاسیک مایع است؛ با این فرق که برای قرارگیری روی سطح ناخن، باید با اشعه UV (دستگاه UV-LED) خشک شود.

به زبان ساده تر ژلیش ناخن، براق‌تر از لاک بوده و شما با استون نمی‌توانید به‌راحتی آن را پاک کنید. دوام ژلیش به جنس و برند آن بستگی دارد که بین ۱۰ تا ۲۰ روز است. همان‌طور که گفتیم، در فرایند ژلیش ناخن باید از دستگاه UV برای خشک کردن استفاده شود.

انجام مانیکور قبل از ژلیش ناخن

در انتهای هر ناخن قسمت های کمی از پوست ، کوتیکول نام دارد. کوتیکول ها قادرند سبب نابودی ظاهر لاک تان باشند. حتی قادر است سبب بلندی و پستی ناخن ها در مراحل کاشت باشد. شما کوتیکول ها را با ناخن گیر می توانید محو نمایید . جهت انجام این کار هم بعضی وسایل مانیکور موجود هستند. حتی برای راحت شدن کار، می توانید ناخن ها را برای چند دقیقه در آب گرم قرار دهید تا باعث تسریع در از بین بردن کوتیکول ها شود.

بعد از این که مراحل مانیکور ناخن ها تمام شد، ظرف لاک را بین دو کف دست خود برای چند ثانیه مالش دهید. این عمل به خوبی باعث ترکیب رنگ لاک خواهد شد. از تکان دادن لاک حتما بپرهیزید؛ زیرا حباب در آن ایجاد می شود و از خود ظاهر خوبی به جا نخواهد گذاشت. گرداندن لاک از ایجاد حباب در آن جلوگیری می کند و باعث جلوه دادن ناخن ها به شکل نرم و زیبا خواهد شد.

مانیکور قبل از ژلیش ناخن

استفاده از کلینزر ناخن

بعد از مانیکور و قبل از زدن بیس کات از کلینزر استفاده کنید .

کلینزر چربی های سطح ناخن را از بین میبرد و باعث ماندگاری بهتر ژلیش میشود .

استفاده از بیس کات کاشت ناخن ( بییس ژل )

استفاده از لایه ی پوشش اولیه یا بیس کت (بیس ژل) روی ناخن ها، عملی است که برای افزایش دوام و ماندگاری لاک خود می توانید بکار ببرید. بیس کت سبب خواهد شد ظاهر لاک شما بهتر و نرم تر جلوه کند و برای مدت زمان بیشتری رنگ را روی ناخن ها ماندگار کند. ناخن های شما در این صورت، با لاک اصلی، لک دار نمی شود.

استفاده از تاپ (تاپ کت) مناسب

تاپ ژل که در آخر کار روی سطح ناخن و روی لاک ژل قرار میگیرد باعث میشود که مقاومت لاک بسیار افزایش یابد. بیس کت ها معمولا سریعا به وسیله یووی ال ای دی خشک می‌شوند که این امر موجب می شود شما نگران خراب شدن لاک ژل نباشید .

نکته مهم : اگر سر ناخن را هنگام زدن لاک ژل تاپ نبندید باعث افزایش ماندگاری و جلوگیری از لب پر شدن لاک ژل میشود .





در تمام مراحل که انجام میشود یووی ال ای دی (دستگاه UV) نقش بسیار مهمی دارد ، چون لایه به لایه زدن بیس و لاک و تاپ را باید به خوبی خشک کند چرا که اگر لایه های زیری به خوبی خشک نشود در مدت زمان کوتاهی لاک ژل از روی ناخن بلند می شود .

نکته :

1. برای زدن لاک ژل حتما لایه اول بسیاز نازک باشد و لایه دوم را کمی ضخیمتر برای پوشانندگی بهتر بزنید.

2. در لاک هایی که پیگمنت بالایی دارند حتما هر دو لایه نازک زده شود .

انصراف از نظر
خانه
دسته ها
جستجو
0 سبد
پروفایل
بیشتر
تماس
دسته بندی ها
مواد کاشت ناخن
قلم کاشت ناخن
لوازم برقی
پدیکور و مانیکور
دیزاین ناخن
سر سوهان
لاک و لاک ژل
لوازم جانبی کاشت ناخن