گفتگوی آنلاین با کارشناسان

  • خانه
  • همه نکاتی که باید درباره لاک ژل بدانید

تاریخچه لاک ناخن ژل

لاک ناخن اولین بار در چین باستان ظاهر شد. این ماده از موم زنبور عسل، ژلاتین، رنگ های گیاهی و صمغی آرابیک، رزین سخت و شفاف ساخته شده از شیره جامد شده درختان اقاقیا ساخته شده بود. چینی ها ناخن های خود را چند ساعت با این مخلوط خیس می کردند و می گذاشتند تا خشک شوند. بسته به ترکیب مواد، رنگ ها از صورتی تا قرمز متغیر بودند.

سلسله مینگ (1368-1644) به ناخن های بسیار بلند معروف بود. گاهی اوقات ناخن ها با روکش های طلایی پوشیده شده با مروارید محافظت می شدند. خدمتکارانی که به طور ویژه تعیین شده بودند اطمینان حاصل می کردند که اعضای خانواده امپراتوری به طور تصادفی ناخن های خود را نشکند یا آسیب نبیند.

در زمان های قدیم، هنر ناخن بیانی از امتیازات طبقات بالا بود، اما از قرن نوزدهم برای همه مجاز بود و به عنوان بخشی از مد تلقی می شد.

گسترش چوب های نارنجی به خواهرزاده سیتس نسبت داده می شود که از سال 1892 خط تولید محصولات مراقبت از ناخن خود را با هدف زنان با موقعیت های اجتماعی مختلف تولید کرد. سرانجام این محصولات از اروپا به سالن های زیبایی آمریکا راه یافتند.

در سال 1907 اولین لاک ناخن مایع ظاهر شد، در ابتدا شفاف بود. با این حال، لاک ها به طور انبوه در دهه 1920 وارد بازار شدند. استفاده از رنگدانه های رنگی توسط سازندگان لاک از صنعت خودرو الهام گرفته شد. کمی بعد لاکی با رنگ های مختلف تولید شد.

در سال 1925، مانیکور ماه مد شد و در همه جا دیده می شد. سایه های قرمز و صورتی به شکل نیم دایره روی صفحه ناخن اعمال می شود و از ناحیه نزدیک کوتیکول اجتناب می شود.

تاریخچه لاک ناخن

امروزه لاک ژل ناخن آنقدر محبوب شده که بخشی از زندگی روزمره ما است. با فرمول ماندگار خود، واقعاً یک تغییر دهنده بازی در صنعت لاک ناخن است.

لاک ژل ناخن چیست؟

ژل لاک از مونومرهای اکریلیک و الیگومرهایی تشکیل شده است که وقتی زیر نور دستگاه یووی قرار می گیرند به هم متصل می شوند. این فرآیند پخت نامیده می شود و در عرض چند ثانیه، ژل مایع به یک پوشش سخت و مقاوم در برابر مواد شیمیایی تبدیل می شود.

در اصل، لاک ژل ناخن نوعی لاک ناخن است که تحت نور دستگاه یووی ال ای دی خشک می شود تا لایه ای سخت و بادوام روی ناخن ها ایجاد شود. و بر خلاف لاک ناخن سنتی، لاک ژل یک روکش براق ایجاد می کند که می تواند چندین هفته بدون پریدگی یا لایه برداری دوام بیاورد.

تفاوت بین لاک ژل و لاک ناخن معمولی

تفاوت بین لاک ژل و لاک ناخن معمولی

بزرگترین تفاوت این محصولات در ترکیب آنها و نحوه استفاده آنها است. لاک ناخن معمولی از یک ماده رقیق‌تر و لاک‌مانند تشکیل شده است که در یک یا چند لایه استفاده می‌شود و خود به خود خشک می‌شود و فضایی برای لکه شدن باقی می‌گذارد. از طرف دیگر لاک ژل از یک ماده ژل مانند ضخیم تر تشکیل شده است که تحت نور UV یا LED خشک می شود تا یک لایه سخت و بادوام روی ناخن ها ایجاد شود. اگرچه لاک معمولی می‌تواند گزینه‌ای برای کار سریع و آسان باشد، اما به اندازه لاک ناخن ژل ماندگار نیست و می‌تواند راحت‌تر کنده شود و نیاز به پاک کردن کامل و استفاده مجدد دارد.

فواید لاک ژل

اما آیا لاک ژل ناخن ماندگاری بیشتری نسبت به لاک معمولی دارد؟ به طور معمول، بله. لاکژل چندین مزیت دیگر دارد که آن را به یک انتخاب محبوب تبدیل می کند، مانند توانایی آن در خشک شدن سریع با یووی ال ای دی ، به این معنی که قبل از اینکه لاک ژل فرصتی برای سفت شدن داشته باشد، نگران لکه دار شدن یا فرورفتگی آن نباشید. مزیت دیگر این است که لاک ژل باکیفیت به تقویت و محافظت از ناخن های طبیعی کمک می کند. و بیایید درخشش زیبایی را که مانیکور و پدیکور ژلی ارائه می دهد را فراموش نکنیم (البته باید از یک تاپ کت استفاده کنید!).

لاک ژل بهتره یا کاشت ناخن

اصطلاح کاشت ناخن یک عبارت عامیانه برای پروتز گذاری (مواد گذاری) ناخن است .

کاشت ناخن یک خدمات مربوط به زیبایی است که در طی آن ناخن ها ضخیم تر و در مواردی بلندتر میشود.

کاشت ناخن در سالن های زیبایی با پودر و ژل انجام میشود . کاشت های ناخن عبارت است از :

کاشت با پودر کاشت ناخن ، با ژل کاشت ناخن ، با پلی ژل ناخن و ....

لاک ژل ناخن چیست ؟

لاک ژل ناخن یک نوع پوشش نازک از جنس ژل و دارای رنگدانه است که روی ناخن های طبیعی و کاشت زده میشود. لاک ژل یک نوع لاک با ماندگاری بسیار بالا است که به وسیله حلال ها پاک نمیشود و باید تراشیده و ریموو شود . و پس از زدن لاک ژل و خشک شدن در یووی ناخن ، یک لایه تاپ زده میشود تا لاک ژل ماندگاری بالا و جلوه ی بهتری داشته باشد .

تفاوت لاک ژل و کاشت ناخن چیست؟

لاک ژل ناخن
  • لاک ژل یک لایه نازک و دارای رنگ دانه است. در حالی که کاشت ناخن باعث حجم دهی از لحاظ قد و ضخامت به ناخن می شود.
  • در کاشت ناخن فرم ناخن ها اصلاح می شود درحالی که هنگام بسترسازی ناخن برای زدن لاک ژل، این فرم دهی بسیار محدود و در حد سوهان کشی سر ناخن ها است.
  • لاک ژل ساده پوشش رنگی است که می تواند روی کاشت ناخن نیز اعمال شود.
  • بستر سازی برای لاک ژل بسیار سطحی و بدون خراشیدن زیاد سطح ناخن است. درحالی که برای کاشت ناخن به سوهان کشی بیشتر سطح ناخن احتیاج دارد.
  • کاشت ناخن ترمیم می شود اما لاک ژل ترمیم ندارد. بلکه باید از ابتدا ریموو و مجدد اعمال شود.
  • مهمترین فرق بین ژلیش و کاشت ناخن در میزان ماندگاری آن‌ها است؛ ژلیش ناخن معمولا در حدود ۱۵ روز ماندگاری دارد و پس از این مدت توصیه می‌شود که برای ریموو یا ترمیم آن اقدام کنید. اما کاشت ناخن بسته به نوع، می‌تواند تا ۴۰ روز دوام داشته باشد و دیرتر نیاز به ترمیم پیدا می‌کند.
  • ظاهر لاک ژل ناخن طبیعی نسبت به کاشت ناخن طبیعی تر است.
  • لاک ژل نسبت به کاشت ناخن انعطاف پذیری بیشتری دارد.
  • ضخامت ناخن ها در زمان کاشت بیشتر می شود؛ در صورتی که لاک ژل ناخن طبیعی اینطور نیست.
  • خدمات لاک ژل ناخن طبیعی عموما هزینه کمتری نسبت به کاشت ناخن دارد .
  • در زمان انجام دادن خدمات لاک ژل ناخن طبیعی اگر بسترسازی کافی انجام نگیرد، پس از هر بار ریموو کردن، سطح ناخن نازک و نازک تر می شود و ناخن آسیب می بیند. در صورتی که ترمیم های متوالی کاشت ناخن، باعث ضعیف تر شدن ناخن ها نمی شود.
  • حالا که کاشت ناخن را شناختم سوال لاک ژل بهتر است یا کاشت ناخن را بررسی میکنیم :

لاک ژل بهتره یا کاشت ناخن؟

جواب این سوال کاملا بستگی به سلیقه و نیاز شما دارد ، منظور اینکه اگه ناخن های شکننده و نازکی داربد بهترین انتخاب برای شما این است که کاشت انجام دهید تا استحکام بهتری داشته باشد .

در غیر این صورت اگه ناخن محکمی دارید و ظاهر کاملا طبیعی و سبک دوست دارید بهترین انتخاب شما لاک ژل میتواند باشد .

و اگر دنبال مدل و قد ناخن های متفاوت یا میخواهید همه ناخن ها کملا یکدست و مرتب تر باشند بهترین انتخاب شما کاشت ناخن میباشد .

لاک ژل بهتره یا لمینت ( کاور ناخن)


لمینت چیست ؟

لمینت یا کاور ناخن نوعی روش کاشت ناخن است. با این تفاوت که در این روش از تیپ برای بلند کردن ناخن استفاده نمی شود. بلکه تمام مواد (رابر بیس) روی ناخن طبیعی زده شده و سطح آن را کاور می کند و در نتیحه باعث حجیم سازی و استحکام ناخن طبیعی میشود. عملکرد اصلی لمینت ترمیم سطح ناخن است.

همچنین افرادی که دوست دارند ناخن های آن ها حالت طبیعی داشته باشد یا به مواد لیکوئیدی کاشت ناخن حساسیت دارند، می توانند کاور ناخن را امتحان کنند تا هم ناخن های زیبایی داشته باشند و هم آن ها را تقویت کنند.

لاک ژل بهتره یا لمینت ( کاور ناخن) ؟

هیچ‌گاه نمی‌توان درباره اینکه لمینت ناخن بهتر است یا ژلیش، نظر قطعی داد! همان طور که در بحث تفاوت کاشت و ژلیش هم نمی‌توان به طور قطع یکی را انتخاب کرد. در واقع، هر فرد باید مطابق با نیاز خود تشخیص دهد، که برای او لمینت بهتر است یا ژلیش؛

لاک ژل بهتره یا لمینت

به این معنا که اگر دوست دارید ناخن شما طرح طبیعی داشته و نیازی به طراحی‌های پر زرق و برق ندارید، لمینت می‌تواند ناخن شما را زیبا و محکم کند. ضمن اینکه اگر علاقه‌ای به کاشت ناخن ندارید، اما می‌خواهید ناخن‌های بلندتری داشته باشید، می‌توانید از ناخن کار خود بخواهید که با ترکیب لمینت و فرمر، ناخن‌های شما را زیبا سازد!

ژلیش و لمینت ناخن، دو اقدام رایجی است که برای زیبایی ناخن‌ها انجام می‌گیرند؛

اما هنگامی که صحبت از استحکام ناخن‌ها می‌شود، تفاوت ژلیش و لمینت ناخن بیشتر خودش را نشان می‌دهد! ژلیش یعنی استفاده از لاک ژل، که دوام بیشتری نسبت به لاک معمولی دارد؛ در حالی که لمینت، ماده‌ای ژل مانند و رقیق است، که به استحکام ناخن کمک کرده و جنبه زیبایی نیز دارد.

تفاوت لاک ژل و لمینت ناخن ( کاور ناخن)

لمینت به دلیل بافت ساختاری استحکام بالاتری نسبت به لاک ژل دارد . بنابرین افرادی که ناخن های ظعیف و شکننده دارند بهترین انتخاب لمینت کاشت ناخن است.

رنگبندی لاکژل نسبت به لمینت بیشتر است و دست شما برای انتخاب زنگ آزاد تر است . البته شما میتوانید این تفاوت را با زدن لاکزل روی لمینت کاور کنید .

قیمت خدمات لمینت نسبت به لاکژل بالاتر است .

فرق لاک ژل با ژلیش

لاک ژل و ژلیش فرقی با هم ندارند . لاک ژل هم میتونه روی کاشت ناخن و هم روی ناخن طبیعی زده شود .

اگر روی کاشت ناخن زده شود لاک ژل میگویند و اگر روی ناخن طبیعی زده شود ژلیش میگویند.

روش صحیح لاک ژل زدن

برای زدن لاک ژل ایتدا باید بستر سازی انجام شود .به این صورت که :

1. ابتدا مانیکور انجام میشود .

2. روی بستر ناخن برای ماندگاری بهتر توسط بافر و یا سمباده ناخن خط و خش انداخته میشود.

3. سپس سطح ناخن و رو با پد آغشته به کلینزر پاک میکنیم که سطح ناخن تمیز و چربی را از بین ببریم .

4. حالا ضد قارچ میزنیم و اجازه میدهیم چند ثانیه ای در هوای آزاد جذب ناخن شود.

5. میرسه نوبت پرایمر که مهمترین گزینه است چرا که باعث چسبندگی بیشتر مواد با سطح ناخن میشود.

6. در این مرحله بعد از ردن پرامر یک لایه نازک بیس ژل میزنیم و 30 الی 60 ثانیه در یووی قرار میدهیم که خشک شود .

روش صحیح لاک ژل زدن

7. در این مرحله ناخن آماده است برای :

  • اگر قصد کاشت ناخن دارید میتوانید رد این مرحله کاشت رو انجام دهید و در آخر لاک ژل را بزنید
  • و اگر قصد ژلیش دارید در این مرحله یک لایه نازک از لاک ژل را میزنید و داخل یووی تا 60 ثانیه قرار میدهید و بعد از خشک شدن لایه بعدی لاک ژل را برای کاور بهتر و یکدشت شدن میزنید و 60 ثانیه دی یووی ناخن قرار میدهید تا کاملا خشک شود

8. در مرحله آخر از تاپ ژل استفاده میکنید که استحکام و ماندگاری لاکژل را بیشتر کند . یک لایه تاپ ژل میزنید و ناخن را دستگاه یووی قرار میدهید تاکاملا خشک شود .

روش ریموو (کندن) لاک ژل

برای ریموو لاک ژل به دو صورت میتواند انجام شود:

برای ریموو لاک ژل میتوانید در قدم اول یه سالن های زیبایی مراجعه کنید و هم میتوانید با داشتن مواد و ابزار این کار را در منزل انجام دهید.

1. استفاده از فویل و استون و یا ریموور ژل

  • در هر مرحله از آموزش برای ریموور ابتدا باید تاپ ژل با سوهان برقی و یا باسوهان دستی به آرامی از بین برود طوری که در حدی باشد که صدف ناخن طبیعی دیده نشود و فقط تاپ ژل پاک شود.
  • پنبه ها را باید آغشته به استون و یا محلول ریموور ژل کنید و به شکل توپک هایی کوچک روی کل سطح ناخن قرار دهید .
  • و سپس فویل آلومینیومی را به دور هر 10 انگشت به صورت جداگانه بپیچید و 10 الی 15 دقیق صبر کنید که لاک ژل روی ناخن ها نرم شود .
  • حالا فویل ها رو از انگشت خود جدا کنید.
  • به وسیله عقب زن چوبی یا ابزرار ریموور ژل با فشار بسیار کمی لایه نرم شده ژلیش را از روی ناخن پاک کنید .
 

✔ اگر قسمتهایی از لاک ژل با فشار کم از بین نرفت دوباره پنبه آغشته به ریمور ژل یا استون رو روی ناخن بگذارید و فویل رو بپیچید و اجازه دهید قسمت های سخت نرم شود.
✔ در این مواقع زیاد فشار ندهید چون ممکن است به صدف ناخن آسیب وارد شود.
نکته :
✔ بهتر است به جای استون از ریموور ژل استفاده کنید .
✔ در هنگام استفاده از استون و هنگام پاک کردن ژلیش ، پوست های اطراف ناخن ممکن است خشک شود و پیشنهاد داده میشود که با روغن کوتیکول پوست های اطراف ناخن رو ماساژ دهید تا رطوبت لازم را به دست آورد.

روش ریموو (کندن)  لاک ژل

2. استفاده از ریمور لاک ژل

ریموور لاک ژل مانند لاک است و ژل میباشد .

بعد از تراشیدن تاپ ژل مانند لاک روی ناخن بزنید و 10 الی 15 دقیقه صبر کنبد تا نرم شود .سپس با عقب زن یا ابزار ریموو ژل مواد را بردارید .

3. استفاده از پد ریموور لاک ژل

پد ریموور لاک ژل های پد های آماده ای هستن که دارای محلول ریموو هستند و به راحتی روی ناخن قرار میگرد و باعث نرم شدن مواد ژل میشود .

برای این کار هم باز نیاز است که تاپ ژل را تراشیده و سپس پد را به مدت 10 الی 15 دقیقه روی ناخن قرار دهید و سپس مثل مراحل بالا مواد را پس از نرم شدن بردارید .

֍ فروشگاه آ رتیسان کالا بورس لوازم کاشت ناخن با دقت هرچه تمام تر در عکس لاک ژل و طراحی فضای آسان برای خرید با دیدن کالیته کامل شرایطی را ایجاده کرده است که با خیال راحت خرید اینترنتی لاک ژل را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

دسته بندی ها
مواد کاشت ناخن
قلم کاشت ناخن
لوازم برقی ناخن
پدیکور و مانیکور
دیزاین ناخن
سر سوهان
لاک و لاک ژل
لوازم جانبی کاشت ناخن
محصولات مو
محصولات پوست
آرایشی و بهداشتی
محصولات مژه