گفتگوی آنلاین با کارشناسان

  • خانه
  • همه چیز درباره سوهان برقی ناخن

دستگاه سوهان برقی چیست؟

صنعت آرایش و زیبایی که در حال حاضر دومین رتبه جهانی تولید محصولات وابسته را دارد ، دنیای بسیار بزرگ و به روزی دارد که برای اپدیت در هر لاین محصول جدید وارد بازار میشود .

صنعت ناخن هم از این قضیه مستثنی نیست و از گذشته تا به الان برای هر روش و متد جدید، محصول جدید تولید و وارد بازار جهانی میشود . یکی از مهمترین لوازم برقی ناخن دستگاه سوهان برقی که پیش تر به آن مته ناخن گفته می شد.

سوهان برقی یک ابزار اصلی در کاشت ناخن به حساب می‌آید که با کمک آن می‌توانیم کار سوهان کشیدن ناخن را به راحتی انجام دهیم. با استفاده از سوهان برقی، سوهان کشیدن ناخن، صاف کردن ناخن، هموار کردن سطح ناخن به راحتی هر چه تمام تر انجام می‌شود و دیگر نیازی به صرف زمان زیاد برای اینکار با سوهان دستی ناخن نیست. حتی از سوهان برقی برای پوست‌های اطراف ناخن و پینه‌های پوست نیز استفاده می‌کنند. در واقع نقش سوهان برقی در کاشت ناخن بسیار مهم است و نمی‌توان کار کاشت ناخن را بدون وسایلی مثل سوهان برقی انجام داد. با استفاده از سوهان های برقی شما می توانید روش های سوهان کشیدن متفاوتی را روی ناخن ها با سرعت و راحتی بیشتری انجام دهید، ضمن آنکه این کار با دقت و مهارت بسیار بالاتری نسبت به سوهان های معمولی صورت می گیرد. البته لازم است بدانید که استفاده از سوهان برقی ناخن نیاز به آموزش دارد و در صورتی که اصول استفاده از سوهان برقی را بدانید، کاملا بی خطر خواهد بود.

سوهان برقی

از سوهان برقی در همه کاشت‌ها استفاده می‌شود و این دستگاه با استفاده از سرعت بالا و استفاده از یک سر سوهان، ناخن‌های ما را به شکل‌ دلخواه خود در می‌آورد. سرعت سوهان‌های برقی بسته به اینکه چقدر توان و نیرو دارد متغییر است به همین جهت خرید این محصول از برندهای معروف و معتبر توصیه می‌شود.

سوهان برقی چی بخرم؟

مهمترین نکات هنگام خرید سوهان برقی

1. قبل از خرید سوهان برقی باید بدونید این وسیله برای شما چه کاربردی دارد.

یکی از اصلی ترین نکات خرید سوهان برفی دانستن نوع کاری است که از سوهان برقی قرار است گرفته شود.

سوهان برقی ناخن در دو نوع سالنی و حرفه ای در بازار عرضه میشود. نوع معمولی دستگاه مناسب برای استفاده افراد مبتدی و غیر حرفه ای میباشد.

نوع حرفه ای این دستگاه ااز قدرت بیشتری برخوردار است و مناسب برای استفاده ناخن کارهای حرفه ای و سالن کاران میباشد.

بنابراین شناخت نیاز شما از سوهان برقی میتواند شمارو در مسیر درست خرید هدایت کند.

سوهان برقی مناسب

2. خرید سوهان برقی مناسب

در خرید صفر تا صد لوازم کاشت ناخن بشترین مبلغ صرف لوازم برقی ناخن و بین لوازم برقی هم قیمت سوهان برقی ناخن بالاتر از بقیه است. بنابراین انتخاب کیفیت سوهان برقی به شما بستگی دارد.

اگر سالن کار و ناخنکار حرفه ای هستیدو مداوم از این دستگاه استفاده میکنید ، قطعا بهتر است یک سوهان برقی حرفه ای ناخن با کیفیت و قیمت بالا خرید کنید.

اما اگر سوهان برقی را برای استفاده در خانه میخواهید، نیازی نیست پول زیادی پرداخت کنید و یک دستگاه معمولی هم کار شمارو راه می اندازد.

3. دور موتور سوهان برقی

یکی از مهترین ویژگی های مثبت هر سوهان برقی دور موتور است. هرچه دور موتور بیشتر باشد عملکرد بسیار یهتری دارد ، بنابراین هنگام خرید دستگاه سوهان برقی باید دور موتور حداقل 25 هزار PRMو حداکثر40 هزار PRMباشد.

میزان قدرت سوهان برقی در قیمت آن تاثیر گذار است . هر چقدر قدرت دستگاه بیشتر باشد یعنی کیفیت دستگاه بهتر و در نتیجه قیمت بالاتر است. در واقع این میزان قدرت وابسته به موتور دستگاه و تعداد چرخشی است که در هر دقیقه انجام میدهد. بنابراین هر چقدر سرعت چرخش سوهان برقی یا همان دور موتور بیشتر باشد قدرت بالای موتور است که یک مزیت برای دستگاه محسوب میشود. زیرا دور موتور بالاتر نتیجه کار را بهتر، سرعت انجام کار را بیشتر و در نتیجه کیفیت کار را بالاتر میبرد. بنابراین برای افراد حرفه ای حتما سوهان برقی با دور موتور بالاتر منساب است.

4. طراحی و وزن سوهان برقی

یکی دیگر از مهترین نکات در خرید سوهان برقی مدل هندپیس دستگاه است . زیرا شما برای مدت طولانی دستگاه را در دست نگه میدارید و ید دست بودن و طراحی بد هندپیس باعث خستگی و ناراحتی دست میشود.

بعد از طراحی هندپیس وزن آن هم اهمیت بسیار زیادی در کار آمد بودن دستگاه دارد. در این مورد شما باید با توجه به سطح مهارت و زمینه کاریتان سوهان برقی را انتخاب نمایید . اگر ناخن کار حرفه ای هستید و یا این حرفه را قرار است به صورت حرفه ای و برای شاغل شدن در سالن ها ببینید از همان ابتدا به سراغ خرید دستگاهی با وزن کم برای خود بروید. همانطور که بالا گفتیم چون مدت زمان زیادی سوهان برقی را در دست نگه میدارید سنگین بودن و وزن زیاد باعث فشار زیاد به انگشت ها و مچ دست و در دراز مدت باعث ناراحتی گردن میشود.

5. هدپیس با کیفت

نکته دیگر قبل از خرید سوهان برقی صدا، لرزش و گرمایی است که هنگام استفاده از سوهان برقی در هندپیس ایجاد میشود.

هرچه موارد ذکر شده در بالا کمتر باشد علاوه بر تاثیری که روی راحتی و عملکرد مثبت برای کاست و ترمیم میگذارد ، در طول عمر قطعات دستگاه و کیفیت بالای دستگاه هم تاثیر دارد.

6. گارانتی

در هنگام خرید سوهان برقی مانند تمام لوازم برقی دیگر از فروشنده ضمانت نامه بخواهید. گرچه شاید برخی از موارد و خرابی ها شامل گارانتی نشود اما با وجود ضمانت نامه علاوه بر اطمینان از کیفت کالای خریداری شده دیگر دلهره برای خدمات پس از فروش نخواهید داشت .

هندپیس سوهان برقی

کدام سوهان برقی بهتر است :

با توجه به نکات بالا برای خرید سوهان برقی این نتیجه گرفته میشود که :

سوهان برقی با دور موتور بالا ، هندپیس سبک ، بدون لرزش و صدا و گرم نشدن هندپیس هنگام کار جز بهترین انتخاب ها برای خرید میباشد .

که برای این سوهان برقی های با کیفیت که اکثرا کره ای هستند باید مبلغ بیشتری پرداخت شود اما دوام و کارایی این دستگاه ها اگر به درستی استفاده و نگه داری شود سالیان سال کار میکند .

سوهان برقی چه مارکی خوبه ؟

با توجه به به روز شدن و گسترده شدن صنعت ناخن ، در بازار مارک های مختلفی وجود دارد که بسیاری از افردا هنگام خرید دچار سردرگمی شده و نمیدانند که کدام برند مناسب است.

بهترین مارک سوهان برقی

از دید بسیاری از مصرف کنندگان و ناخن کاران حرفه ای که برای سالن خدمات میدهند ، مارک استرانگ و مارک ماراتون بهترین برندهای موجود در بازار به حساب می ایند.

بنابراین اگر قصد خرید بهترین سوهان برقی حرفه ای را دارید از این دو برند غافل نشوید. چرا که این دو برند سوهان برقی های کره ای هستند که تمام موارد برای انتخاب سوهان برقی حرفه ای ناخن را دارد.

و اگر سوهان برقی قیمت مناسبتر برای ابتدای کار و یا برای مصرف خانگی میخواهید میتوانید به سراغ سوهان برقی های چینی بروید . چرا که قیمت سوهان برقی خانگی به نسبت از سوهان برقی های دیگر پایین تر است .

مقایسه سوهان برقی ماراتون و استرانگ

سوهان برقی استرانگ STRONG

همانطور که در بالا گفتیم بهترین سوهان برقی های در حال حاضر در بازار سوهان برقی های کره ای میباشد که سوهان برقی استرانگ یکی از اون سوهان برقی ها ست که ناخن کارهای بسیار زیادی برای سوهان کشی ناخن های کاشت استفاده میکنند. حالا برویم سراغ ویژگی های سوهان برقی :

1. دور موتور 35000 دور تا 40000 دور

همانطور که گفته شد دور موتور بالای سوهان برقی بسیار پر اهمیت است تا ناخنکاران به راحتی بتوانند کارهای مانیکور ، ریموو کاشت ناخن و ترمیم را با سرعت در طول روز انجام دهند.

2. دستی و پدالی بودن سوهان برقی

3. طراحی برای چرخش در دو جهت

سوهان برقی استرانگ دارای یک هندپیس مناسب وسبک بوده که در دو جهت راست و چپ کار میکند.

در خیلی از مواقع نیاز است شما برای سوهان کشی بهتر ، جهت را تغییر دهید . برای این کار بهتر است ایتدار دستگاه را صفر کنید و سپس جهت را تغییر دهید.

4. وزن هندپیس

سوهان برقی استرانگ دارای دو هندپیس سبک ( آرایشی) و هندپیس سنگین ( لابراتوری) است که دست ناخنکار را با توجه به نیاز ابزار برای کاری که میخواهد انجام دهد باز بگذارد. هندپیس سبک برای همه ناخنکارها مناسب است و هندپیس سنگین بیشتر برای افرادی که کار پدیکور را انجام دهند مناسب تر است چرا که هم مدت زمانی سوهان را دردست میگیرند کمتر است و هم دور موتور تا 40000 هزار را پشتیبانی میکند و این برای افرادی که پدیکور انجام میدهند بسیار حائز اهمیت است .

5. لرزش و صدای کم

6. تنظیم سرعت

7. تنظیم ولتاژ دستگاه

ویژگی مهم این دستگاه قابلیت تنظیم شدن آن با ولتاژ منطقه مورد نظر است . در بسیاری از کشورها برق آن ها 110 ولت است. از طرفی چون این دستگاه ساخت کشور کره است به این دلیل از یک سوئیچر استفاده شده تا ولتاژ برق را توسط یک مبدل به ولتاژ شهری آن کشور تبدیل شود.

8. کیفیت و دوام بالا

سوهان برقی استرانگ از مواد با کیفیت ساخته شده اند ، بنابراین بسیار با دوام هستند و طوری طراحی شدند که در برابر استفاده مکرر بدون از دست دادن کارایی خود مقاومت کنند.

  • مدل های بسیار مختلفی از سوهان برقی استرانگ در بازار موجود است :
  • مدل 204
  • مدل 207
  • مدل 210
  • مدل 212
  • مدل 218
  • ......
مقایسه سوهان برقی ماراتون و استرانگ

سوهان برقی ماراتون MARATHON

یکی دیگر از مارک های خوب و حرفه ای برای سوهان برقی برند مارتون است که بسیاری از ناخنکاران حرفه ای برای سالهای طولانی از این سوهان برقی استفاده میکنند و پیشنهاد بسیار از مدرسین برای انتخاب هنرجو میباشد. حالا بریم سراغ ویژگی سوهان برقی :

1. دور موتور 35000

همانطور که گفته شد دور موتور بالای سوهان برقی بسیار پر اهمیت است تا ناخنکاران به راحتی بتوانند کارهای مانیکور ، ریموو کاشت ناخن و ترمیم را با سرعت در طول روز انجام دهند.

2. دستی و پدالی بودن سوهان برقی

3. گردش در دو جهت

4. لرزش و صدای کم

5. وزن هندپیس

سوهان برقی مارتون هندپیس های سبک ( آرایشی ) دارند و همین امر باعث امتیاز بالا برای انتخاب ناخنکار میباشد.

6. تنظیم ولتاژ دستگاه

7. تنظیم سرعت

8. طراحی های بینظیر هندپیس

سوهان برقی ماراتون دارای طراحی های خیلی خاصی برای هندپیس هستند . برخی مدل های این برند که به خوش دست بودن هندپیس معروف هستند جز آپشن حسب شده و قیمت بالاتری دارد.

مقایسه سوهان برقی ماراتون و استرانگ
  • مدل های بسیار مختلفی از سوهان برقی ماراتون در بازار موجود است :
  • مدل چمپیون
  • مدل کیوب
  • مدل مایتی
  • مدل کمبی
  • مدل اسکورت
  • .....

آموزش راه اندازی و نگه داری سوهان برقی

سوهان برقی ناخن موارد پیچیده ای برای راه اندازی اولیه ندارد. در داخل کارتن هر سوهان برقی جز دستگاه ، هندپیس و پدال گازی میباشد. 1. ابتدا باید هندپیس را به دستگاه وصل کرده و سپس دستگاه را به محافظ برق متصل کنیم .

2. برای شروع کار سر سوهان مناسب برای شروع کار را انتخاب میکنیم و سه نظام هندپیس را چرخانده و پایه کارخانه را درآورده و سر سوهان مناسب را میگذاریم و مجدد سه نظام را چرخانده که سر سوهان داخل هندپیس فیکس شود .

  • برای تعویض سر سوهان به همین سادگی سه نظام دستگاه را چرخانده و سر سوهان قبلی را برداشته و سر سوهان جدید را میگذاریم و حواسمان هست که حتما دوباره سه نظام را بچرخانیم و سر سوهان را داخل دستگاه فیکس کنیم ، چرا که باز بودن سه نظام در لحظه ی روشن کردن سوهان برقی بسیار خطرناک میباشد و ممکن است به خودتون و دستگاه آسیب جدی وارد شود .

3. سپس سوهان برقی را روشن و با دیمر روی دستگاه دور موتور مناسب را انتخاب میکنیم و با توجه به آموزش های دیده شده شروع به کار میکنیم .

4. هنگام تغییر چپ گرد و راست گرد حین انجام کار باید ابتدا دیمر دستگاه را صفر کنیم و تغییر حالت را انجام دهیم و سپس دیمر را چرخانده و دستگاه را روشن کنید.

  • برای استفاده از سوهان برقی حتما باید اموزش لازم دیده شود چرا که اگر بدون آموزش از سوهان برقی استفاده شود ممکن است استفاده آن خطر آفرین شود.
  • اموزش های لازم برای استفاده از سوهان برقی اماده کردن سطح ناخن طبیعی برای کاشت، آموزش ریموو صحیح بدون آسیب به ناخن ، اموزش مانیکور و .... می باشد.

آموزش تعمیر سوهان برقی

با توجه به بالا بودن قیمت سوهان برقی ناخن به هیچ عنوان خودتون اقدام به تعمیر سوهان برقی نکنید و حتما به افراد متخصص مراجه کنید.

اما با نگهداری درست از سوهان برقی میتوانید طول عمر آن را زیاد کنید که چند مورد را در پایین ذکر میکنیم :

1. ابتدا دسته ضامن دستگاه را ببندید. همچنین از بسته شدن آن اطمینان حاصل کنید.

2. سه نظام دسته را بدون سر سوهان و یا پایه کارخانه نبندید.

3. دیمر دستگاه را صفر کنید. این کار را می توانید در هنگام تغییر چپگرد/راستگرد انجام دهید.

4. کنترل باکس در ایران نباید در حالت 110 ولت قرار گیرد.

5. به هیچ عنوان دسته را باز نکرده، هنگام خرابی به متخصص مراجعه کنید

تعمیر سوهان برقی
  • سالانه دستگاه سوهان برقی را برای چک کردن به یک متخصص تعمیر و نگهداری سوهان برقی نشان دهید. بسیاری از افراد معتقد هستند که تنها با خراب شدن دستگاه باید برای تعمیر مراجعه کنند، اما چک کردن دستگاه هم کار خوبی است. زیرا متخصص با چک کردن دستگاه می تواند عیب هایی را ببینه که شاید شما در هنگام استفاده از دستگاه متوجه آن نشده باشید
دسته بندی ها
مواد کاشت ناخن
قلم کاشت ناخن
لوازم برقی ناخن
پدیکور و مانیکور
دیزاین ناخن
سر سوهان
لاک و لاک ژل
لوازم جانبی کاشت ناخن
محصولات مو
محصولات پوست
آرایشی و بهداشتی
محصولات مژه