گفتگوی آنلاین با کارشناسان

همه چیز درباره کاشت ناخن + باید ها و نباید های کاشت ناخن

نویسنده : آرتیسان کالا

در جامعه امروزی اهمیت دادن به زیبایی و زیبا بودن به یک اولویت و فاکتور مهم در زندگی تبدیل شده است .

داشتن دستان زیبا در گرو داشتن ناخن های زیباست پس توجه به زیبایی آنها ضرورت دارد چرا که علاوه بر زیبایی در روابط اجتماعی و اعتماد به نفس افراد و روحیه شخص تاثیر مستقیم دارد زیرا دست ها جزو معدود اندام هایی است که خود فرد مکررا آن ها رو مشاهده می کند و اگر ظاهر ناپسند داشته باشند باعث تخریب روحیه و مشغولیت ذهنی افراد می شود.

معایب و عوارض کاشت ناخن

کاشت ناخن به دلیل داشتن معایب و یک سری عوارض به همه افراد توصیه نمی شود.

1. افرادی که عفونت و قارچ دارند نباید کاشت ناخن را انجام دهند زیرا علاوه بر بروز عفونت بیشتر ، به دلیل کاور شدن سطح ناخن از پیشروی بیماری مطلع نمیشوند.

2. افرادی که حساسیت مانند تنگی نفس و یا آسم دارند کاشت با لیکویید (لیکویید کاشت ناخن) به هیچ وجه توصیه نمی شود.

توجه داشته باشید که همواره در کاشت ناخن باید از ضدقارچ ناخن استفاده شود تا از بروز عفونت احتمالی جلوگیری شود. ناخن کار باید تمام موارد بهداشتی اعم از داشتن دستکش ناخنکار، پیشبند ناخنکار ، عینک ناخنکار و ... را رعایت کند تا سلامت خود و مشتری تامین شود.

کاشت ناخن اصولی و با کیفیت چیست ؟

اگر قصد انجام کاشت ناخن را دارید سعی کنید که بهترین مکان و با کیفیت ترین خدمات را برای ناخن های خود استفاده کنید .

1. در یک کاشت ناخن با کیفیت از وسایل مناسب استفاده می شود . سوهان ها (سر سوهان برقی ، سوهان دستی) بعد از تعداد استاندارد استفاده باید عوض شوند .

2. قبل از انجام کاشت ناخن حتما باید مانیکور ناخن به همراه لوازم مانیکور ناخن انجام گیرد . اگر این مرحله از کار حذف شود کاشت ناخن ظاهر مرتبی به خود نمی گیرد .

3. در یک کاشت ناخن با کیفیت سوهان کشی ناخن طبیعی به حدی باید باشد که ناخن نازک نشود .

4. ظاهر یک کاشت ناخن به صورتی است که شکل طبیعی ناخن را دارد . زیاد یا کم کشیدن سوهان ناخن را از حالت طبیعی خارج میکند.

معایب و عوارض کاشت ناخن

چه نکاتی را بعد از کاشت ناخن باید انجام دهیم؟

افرادی که کاشت ناخن انجام میدهند باید به این نکات توجه داشته باشند.

• مهم ترین عاملی که افراد پس از کاشت باید به آن ها توجه داشته باشند ترمیم به موقع ناخن ها است که زمان آن برای افراد با توجه به رشد ناخن و فعالیت فرد، متفاوت در نظر گرفته می شود .

در مجموع بهترین زمان جهت ترمیم بین 3 تا 4 هفته در نظر گرفته می شود.

• استفاده از دستکش حین انجام کار فراموش نشود البته که استفاده از دستکش امری ضروری نیست ولی با توجه به اینکه بیشتر بانوان دستشان طولانی مدت در معرض مواد شوینده وهم چنین رطوبت ناشی ازآن قرار می گیرد حتما حین کار سعی شود از دستکش استفاده شود.

• بعد از شستشو بهتر است از کرم های مرطوب کننده برای دستان و ناخن ها استفاده شود که حالت خشکی ایجاد شده از بین برود .

• به هیچ عنوان از ناخن ها کاشت شده جهت خراشیدگی استفاده نشود انجام این امور باعث شکستگی و ترک بر روی سطح ناخن های کاشته شده می شوند.

• از حرارت زیاد غافل نشوید چرا که مواد تشکیل دهنده مواد کاشت در مقابل حرارت زیاد مقاومت خود را از دست میدهند.





بررسی علل قارچ ناخن بعد از کاشت ناخن :

به همان انداره که توجه به زیبایی و تنوع درکاشت ناخن ها اهمیت دارد توجه به نحوه اجرا وابزار ومتریال مورداستفاده از اهمیت بالاتری برخوردارمی باشد.

عفونت ناخن ها که اصطلاحا به قارچ ناخن و در پزشکی به نام اونیکومایکوزیس شناخته می شود عوامل متعددی می تواند داشته باشد که کاشت ناخن غیر اصولی یکی از مهم ترین دلایل ایجاد آن می باشد و متاسفانه به سرعت به سایر انگشتان دست و حتی پاها و سایر افراد قابل انتقال و مسری می باشد.

مهم ترین عامل در به وجود آمدن قارچ ها وتکثیر آنها رطوبت وعدم توجه به آن در سطح و بستر ناخن ها می باشد حال آنکه رطوبت چطور باعث ایجاد قارچ در بستر ناخن ها می شود به زبان ساده تر باید گفت که که در مراحل مختلف کاشت ممکن است حباب ها یا شکاف هایی بین مواد کاشت و سطح طبیعی ناخن ایجاد شود و یا اینکه این مواد به طور کامل بستر ناخن طبیعی را پوشش نداده باشند یا حتی در بسیاری مواقع به جهت اینکه مواد کاشت بهتر روی سطح ناخن چسبیده شوند ناخنکاران لایه رویی ناخن های طبیعی رو توسط سرسوهان برقی یا سوهان دستی می تراشند ، در صورتی که این لایه بیش از حد تراشیده شود مقاومت لایه محافظ ناخن کم یا ضعیف می شود و در نتیجه سطح ناخن آمادگی قبول عوامل بیماری زا مانند قارچ ناخن را پیدا می کند که به مرور زمان نفوذ رطوبت در این نقاط باعث تکثیر این بیماری خواهد شد حال اگر کلیه این موارد به درستی انجام شده باشد استفاده از لوازم غیر استریل و عدم توجه به آن ها در برخی سالن ها باعث ایجاد چنین عازضه ای خواهد شد پس حتما بهداشت سالن های زیبایی و ناخنکارن را بی اهمیت نشمارید .

به چند مورد از از نشانه های ایجاد قارچ در بستر ناخن ها اشاره می کنیم :

• ناخن های ملتهب و ورم کرده

• تغییر رنگ ناخن ها پس از کاشت به رنگ های سبز و زرد

• ایجاد سوزش و در در سطح ناخن ها

نحوه برداشتن ناخن کاشته شده یا ریموو کاشت ناخن

گاهی به دلایل متفاوت افراد تمایل دارند تا کاشت های خود را حذف و ریموو کنند. اما با توجه به اینکه کاشت ناخنها با مواد پودر یا ژل بوده ؛ قابل کندن و پاک کردن نیستند و برای جلوگیری از اسیب به ناخن ها این کار توسط ناخن کار انجام می شود.

 

ناخن کار برای ریموو کاشت در ابتدا با سوهان برقی با سری متناسب لایه های بالایی مانند تاپ ژل و لاک ژل کاشت را سوهان می کشند تا استون یا ریموور راحت تر مواد (پودر یا ژل) را حل کند . سپس پنبه آغشته به ریموور یا آستون رو روی ناخن میگذارند و سپس روی آن را با فویل ریموو یا نیل اف به مدت خاصی میپوشانند .

بعد از حل شدن مواد پنبه را برداشته و با عقب زن تمام مواد را میکند سپس با بافر سطح ناخن را یکدست میکند .

کاشت ناخن چقدر دوام دارد؟

زمان ماندگاری انواع کاشت ناخن با هم متفاوت بوده و به عوامل مختلفی از جمله مهارت ناخن کار، کیفیت مواد استفاده شده، مراقبت فرد و... بستگی دارد. به طور کلی مدت زمان ماندگاری کاشت ناخن با پودر بیشتر از کاشت ژل میباشد. کاشت های پودری دوام و استحکام بسیار بالایی دارند و بیشتر ناخن کار ها این روش را به مشتریان خود پیشنهاد می کنند.

فعالیت فرد و آب و هوای منطقه هم میتواند در دوام کاشت ناخن تاثیر گذار باشد.

اما به صوت کلی اگر کاشت ناخن به صورت کاملا اصولی انجام شده باشد و خود فرد هم مراقب باشد 3 الی 4 هفته بدون شکستگی ، ترک ، هوا گرفتگی و ... دوام دارد .



 دستگاه ریموو کاشت ناخن


آیا کاشت ناخن درد دارد؟

مراحل کاشت پودر ناخن

به طور کلی کاشت ناخن هیچ دردی ندارد . مگر در مواردی که در زیر به اختصار به آن اشاره کردیم :

مانیکور اشتباه که منجر به زخم شدن کنار ناخن شود

سوهان کشی بسیار زیاد در هر زمانی ( کاشت اولیه، ترمیم)

سرعت بسیار زیاد سوهان برقی و زیادی فشار آوردن به ناخن در زمان ریموو

سرسوهان کند

حساسیت به کاشت ناخن

در بسیار از موارد افراد مختلف چه ناخنکار و چه فردی که کاشت ناخن انجام میدهد دچار حساسیت به مواد میشوند که در بیشتر موارد با مراجعه به پزشک به شما راهنمایی لازم را میگوید .

1. حساسیت آلرژیک در بسیاری از افراد وجو دارد که به مواد شیمیایی استفاده در کاشت ناخن حساسیت دارند.

علی رغم اینکه مواد بر روی ناخن گذاشته میشود و به ریشه کاری ندارد گاهی توسط ناخن جذب و سبب حساست آلرژیک مشود.

2. عفونت باکتریایی و قارچ که مفصل راجع بهش صحبت شده هم منجر به حساسیت میشوند .

3. سرطان هم یکی دیگر از حساسیت به کاشت میباشد که به دلیل استفاده از مواد شیمیایی کاشت و جذب آن به ندرت اتفاق می افتد.

در صورت کلی نباید نگران این مسئله بود و با رفتن به مکان های بهداشتی و مطمئن از کیفیت مواد این نگرانی رو از بین برد .

4. تضعیف ناخن یکی از بدیهی ترین حساسیت ها میباشد ، چرا که نه به هر حال یک لایه از ناخن تراشیده و اکسیژن کافی هم به سطح ناخن نمیرسد .

البته مواردی مثل سوهان کشی زیاد و اشتباه هم باعث این اتفاق میشود.

پیشنهاد آخر :

هر چقدر هم که کاشت ناخن معمولی باشد اما باز هم برای اطمینان از کاشت اصولی و برای بوجود نیامدن مشکلات احتمالی از سالن های مطمئن و شناخته شده و افراد حرفه ای تر انتخاب کنید .

انصراف از نظر
خانه
دسته ها
جستجو
0 سبد
پروفایل
بیشتر
تماس
دسته بندی ها
مواد کاشت ناخن
قلم کاشت ناخن
لوازم برقی
پدیکور و مانیکور
دیزاین ناخن
سر سوهان
لاک و لاک ژل
لوازم جانبی کاشت ناخن